מצבים שעשויים להוות עיכוב בתהליך פתיחת החיסכון
בדיקת מסמכים
בתום ההרשמה הפרטים והמסמכים שלך יקלטו במערכות שלנו. אנחנו נבצע בדיקה מקיפה כי כל הפרטים שהעברת התקבלו באופן תקין ואין דברים חריגים.
עם זאת, להלן רשימת חלק מהליקויים שעושיים להימצא בערכת ההצטרפות:
– הוזנו פרטים אישיים שגויים
– צילומי תעודות הזהות אינם ברורים (לא ניתן לזהות את כל התווים והספרות שבתעודה בבירור)
– צילומי תעודות הזהות אינם מלאים (הועלו מסמכים, אחר חסר אחד הצדדים או הספח של התעודה)
– תעודת הזהות אינה בתוקף
– הועלו צילומי תעודת זהות שאינם תואמים את שמות ההורים או הילד
– החתימות שצויירו אינן ברורות
העברת ערכת ההצטרפות לבית ההשקעות
על אף הבדיקה שאנחנו מבצעים, במידה ובית ההשקעות יגלה ליקויים נוספים, לא תתאפשר פתיחה של הקופה. במקרה כזה אנחנו נקבל מבית ההשקעות את רשימת הליקויים ונמשיך את התיקון מולכם.
שיתוף הפעולה שלכם במקרה כזה הינו הכרחי על מנת לפתוח את הקופה ולהתחיל להפקיד כספים.
העברת טופס ההרשאה לחיוב חשבון לסניף הבנק שלכם
על מנת לפתוח את ההרשאה לחיוב החשבון בחשבון הבנק שלך, אנו מחוייבים להעביר את המסמך החתום לסניף הבנק בו מנוהל החשבון שלך.
פתיחת ההרשאה מותנת בשיתוף הפעולה של הבנק שלכם וביצוע הפעולה עבורך.
זמני פתיחת ההרשאה על ידי הבנק שלכם הינם משתנים מבנק לבנק ובהתאם ללוחות הזמנים להם מתחייב כל בנק ללקוחותיו. חשוב להזכיר כי עד שלא תיפתח ההרשאה לחיוב החשבון לא נוכל לבצע את משיכת הכספים מהחשבון שלכם ולהפקיד אותם בקופה.
בנוסף חשוב לזכור כי גם אחרי פתיחת ההרשאה על ידי הבנק, אנו ממתינים לקבל על כך אישור מהגורם מהטפל ורק לאחר מכן נוכל לבצע את המשיכה וההפקדה. שכן גם כאן עשויים להיות עיכובים.
בנוסף, הבנק עשוי שלא לפתוח הרשאה לחיוב חשבון בכמה מקרים:
– החתימה שצויירה בתהליך ההרשמה אינה זהה לחתימה של הלקוח המצוייה בבנק
– שם בעל החשבון בבנק אינו זהה לשם בעל החשבון שצויין על ידך בתהליך ההרשמה
– מספר הבנק ו/או הסניף ו/או החשבון שגוי או אינו תואם את פרטי החשבון
– כל הסכם אחר בינך לבין הבנק שלא מאפשר פתיחת הרשאה לחיוב חשבון בחשבונך
מסמך הרשאה חד פעמית לסוכן/יועץ פנסיוני לקבלת מידע
במידה וסימנת כי לילדך יש כבר כספים בקופת גמל להשקעה וברצונך להעביר את הכספים לחיסכון החדש אצלנו, אנו נבקש ממך לחתום על הרשאה חד פעמית אשר תאפשר לנו לאתר את הכספים ולהגיש בקשה להעברת הכספים לקופה החדשה.
עם המסמכים האלו אנחנו נפנה למסלקה הפנסיונית, באמצעותה נקבל רשימה עם כל הכספים המשוייכים לתעודת זהות של ילדך.
העברת הכספים יבוצעו רק לאחר שאנחנו נעדכן אותך כי נמצאו הכספים ונבקש את אישורך בשנית לבצע את הפעולה.
חשוב לציין כי אין אפשרות להעביר את הכספים אחרי פתיחת הקופה החדשה – משמע, אין אפשרות למזג בין קופות.
על כן, תהליך איתור הכספים ובקשת האישור ממך עשויים לעכב את תהליך פתיחת הקופה ופתיחת האפשרות לביצוע הפקדה ראשונה.
לסיכום
על מנת שתוכל להפקיד כספים לקופת החיסכון שלך צריכים להתקיים בהכרח שלושת הדברים יחד:
1. פתיחת הקופה על ידי בית ההשקעות
2. פתיחת הרשאה לחיוב חשבון
3. במידה ובחרת בכך, איתור כספים נוספים באמצעות המסלקה וקבלת אישור לביצוע ההעברה