תקנון שימוש

תקנון שימוש

תאריך עדכון אחרון: 04/11/2024

תקנון שימוש זה (להלן: "התקנון") מהווה הסכם משפטי מחייב בין חברת ספארקיד בע"מ (להלן: "החברה") לבין כל אדם העושה שימוש באפליקציית ספארקיד ו/או בשירותים המוצעים באמצעותה (להלן: "המשתמש"). תקנון זה מסדיר את מכלול היחסים המשפטיים בין החברה לבין המשתמש בכל הנוגע לשימוש באפליקציית ספארקיד (Sparkid) (להלן: "האפליקציה") ובשירותים הניתנים באמצעותה (להלן: "השירותים"). לאור חשיבותו של תקנון זה והשלכותיו המשפטיות המחייבות, הנך מתבקש לקרוא אותו בעיון רב טרם השימוש באפליקציה ובשירותים. המשך השימוש באפליקציה ו/או בשירותים מהווה הסכמה מפורשת ובלתי חוזרת מצדך לכל התנאים המפורטים בתקנון זה.

1. מבוא והגדרות

תקנון זה נועד להסדיר את התנאים המשפטיים המחייבים החלים על השימוש באפליקציה ובשירותים המוצעים במסגרתה, לרבות תהליך פתיחת קופת גמל להשקעה, הקמת הרשאות לחיוב חשבון, ביצוע פעולות פיננסיות וניהול החיסכון. התנאים המפורטים בתקנון זה מהווים חלק בלתי נפרד מההסכם בין החברה למשתמש, והם גוברים על כל מצג או הסכמה קודמת, בין בכתב ובין בעל פה, אלא אם נקבע אחרת במפורש ובכתב על ידי החברה.

במסגרת תקנון זה, תהיה למונחים הבאים המשמעות המפורטת לצידם:

"החברה" – חברת ספארקיד בע"מ לרבות מנהליה, עובדיה, שלוחיה וכל הפועלים מטעמה;

"המשתמש" – כל אדם העושה שימוש באפליקציה ו/או בשירותים המוצעים באמצעותה, בין אם באופן ישיר ובין אם באמצעות אחרים מטעמו;

"בית ההשקעות" – חברת מור גמל ופנסיה בע"מ, המשמשת כגוף המנהל את קופות הגמל להשקעה עבור המשתמשים;

"קופת גמל להשקעה" – כהגדרתה בחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (קופות גמל), התשס"ה-2005, המנוהלת על ידי בית ההשקעות בהתאם להוראות הדין;

"הרשות" – רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון, המפקחת על פעילות החברה ובית ההשקעות בהתאם להוראות הדין;

"ערכת ההצטרפות" – מכלול המסמכים הנדרשים לצורך פתיחת קופת גמל להשקעה, הכוללים את טופס ההצטרפות לקופת הגמל, מסמך הנמקה ללקוח ומסמך מינוי בעל רישיון, כמתחייב על פי הוראות הדין;

"הרשאה לחיוב חשבון" – הסכמה והרשאה בלתי חוזרת הניתנת על ידי המשתמש לחברה לחייב את חשבון הבנק שלו בסכומים ובמועדים שייקבעו על ידו במסגרת השימוש בשירותים;

"חתימה דיגיטלית" – חתימה המבוצעת באמצעות ציור על גבי מסך המגע של הטלפון הנייד של המשתמש, המשמשת לאישור מסמכים והוראות במסגרת השימוש בשירותים.

2. הגדרת השירותים ואופן אספקתם

2.1. כללי

החברה מפעילה פלטפורמה דיגיטלית מתקדמת (להלן: "האפליקציה") המיועדת לאפשר למשתמשים לפתוח ולנהל קופות גמל להשקעה עבור ילדיהם הקטינים. החברה פועלת כסוכן ביטוח פנסיוני מורשה בעל רישיון מטעם רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון (להלן: "הרשות"), בהתאם לחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (ייעוץ, שיווק ומערכת סליקה פנסיוניים), התשס"ה-2005, חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (קופות גמל), התשס"ה-2005, והתקנות שהותקנו מכוחם, וכן בהתאם לכל הוראות הדין והרגולציה החלות על פעילות סוכן ביטוח פנסיוני.

2.2. מעמד החברה ותפקידה

החברה הינה סוכן ביטוח פנסיוני עצמאי הפועל בהתאם לרישיון סוכן ביטוח פנסיוני שניתן לה כדין מאת רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון. במסגרת פעילותה, החברה מעניקה שירותי סוכן ביטוח פנסיוני ללקוחותיה, לרבות שיווק פנסיוני של קופות גמל להשקעה המנוהלות על ידי בית ההשקעות מור גמל ופנסיה בע"מ (להלן: "בית ההשקעות"). מובהר כי החברה אינה מספקת שירותי ייעוץ השקעות או ניהול תיקי השקעות כהגדרתם בחוק הסדרת העיסוק בייעוץ השקעות, בשיווק השקעות ובניהול תיקי השקעות, התשנ"ה-1995.

2.3. פירוט השירותים

במסגרת פעילותה כסוכן ביטוח פנסיוני עצמאי, החברה מעניקה ללקוחותיה את השירותים הבאים:

2.3.1. שירותי שיווק פנסיוני: א. שיווק פנסיוני של קופות גמל להשקעה בהתאם להוראות הדין; ב. מתן מסמך הנמקה כנדרש על פי הוראות הרשות; ג. העברת מידע ומסמכים ללקוחות בהתאם לחובות הגילוי הנאות; ד. מעקב ובקרה אחר ביצוע הוראות הלקוח.

2.3.2. שירותי תפעול ותיעוד: א. סיוע בפתיחת קופת גמל להשקעה על שם הקטין; ב. טיפול בהקמת הרשאה לחיוב חשבון בנק; ג. ביצוע הליכי העברת כספים (ניוד) בהתאם להוראות הדין; ד. תיעוד ושמירת מסמכים בהתאם לדרישות הרגולציה; ה. דיווח לרשויות המוסמכות כנדרש על פי דין.

2.3.3. שירותים שוטפים: א. ביצוע הפקדות שוטפות וחד פעמיות בהתאם להוראות הלקוח; ב. העברת בקשות לשינוי מסלולי השקעה לבית ההשקעות; ג. טיפול בעדכון פרטי לקוח ופרטי חשבון; ד. הנגשת מידע שוטף על מצב החיסכון; ה. טיפול בבקשות למשיכת כספים; ו. העברת דיווחים תקופתיים ללקוחות.

2.3.4. שירותים משלימים: א. מתן אפשרות לקבלת מתנות כספיות מצדדים שלישיים; ב. הפעלת מערך תמיכה ושירות לקוחות מקצועי; ג. סיוע בהעברת מסמכים ואסמכתאות הנדרשים על פי דין; ד. הצגת מידע היסטורי על פעולות בחשבון.

2.4. גבולות השירות

2.4.1. מובהר ומודגש בזאת כי השירותים הניתנים על ידי החברה אינם כוללים: א. ייעוץ השקעות או המלצות לגבי כדאיות ההשקעה במסלולים ספציפיים; ב. ניהול תיקי השקעות או קבלת החלטות השקעה עבור הלקוח; ג. ייעוץ מס או ייעוץ משפטי; ד. הבטחת תשואה או אחריות לביצועי ההשקעה; ה. ניהול או החזקת כספי לקוחות.

2.5. עדכון ושינוי השירותים

החברה שומרת לעצמה את הזכות, בכפוף להוראות הדין ולהנחיות הרשות:

2.5.1. לעדכן את היקף ואופן מתן השירותים בהתאם ל: א. שינויים בהוראות הדין והרגולציה; ב. דרישות והנחיות הרשות; ג. התפתחויות טכנולוגיות; ד. צרכי השוק והלקוחות; ה. שיקולים תפעוליים ועסקיים.

2.5.2. לקבוע תנאים ומגבלות לשימוש בשירותים, לרבות: א. דרישות זיהוי ואימות; ב. מגבלות על סכומי הפקדה; ג. דרישות תיעוד ודיווח; ד. נהלי אבטחת מידע; ה. תנאי שימוש באפליקציה.

3. הרשמה ופתיחת חשבון

הליך ההצטרפות לשירותי החברה והשימוש באפליקציה מחייב עמידה בתנאים מקדימים והשלמת מספר שלבים הכרחיים, כמפורט להלן. מובהר בזאת כי החברה שומרת לעצמה את הזכות המלאה והבלעדית לסרב לאשר הצטרפות של משתמש לשירותים, או להגביל את השימוש בשירותים, בכל עת ומכל סיבה שהיא, לפי שיקול דעתה הבלעדי וללא חובת הנמקה.

תנאי מוקדם ובסיסי לשימוש בשירותי החברה הינו היות המשתמש בגיר (מעל גיל 18) וכשיר משפטית לבצע פעולות משפטיות מחייבות. בהמשך השימוש באפליקציה ו/או בשירותים, המשתמש מצהיר ומתחייב כי הוא עומד בתנאי זה וכי הוא מודע לכך שמסירת מידע כוזב בעניין זה עלולה להוות עבירה פלילית.

תהליך ההצטרפות כולל את השלבים הבאים, אשר כולם מהווים תנאים מצטברים והכרחיים לתחילת השימוש בשירותים:

3.1. הרישום והזיהוי הראשוני

במסגרת תהליך ההרשמה לשירות, נדרש המשתמש למסור פרטי זיהוי מלאים ומדויקים, הכוללים, בין היתר, שם מלא, מספר תעודת זהות, כתובת מגורים עדכנית, פרטי התקשרות ומידע נוסף כפי שיידרש מעת לעת. המשתמש מתחייב למסור פרטים מדויקים, נכונים ומלאים, ולעדכן את החברה באופן מיידי בכל שינוי שיחול בפרטים אלה. המשתמש מצהיר ומאשר בזאת כי ידוע לו שמסירת פרטים שגויים או חלקיים עלולה לפגוע ביכולת החברה לספק את השירותים ואף עלולה להוות עבירה על הוראות הדין.

לצורך אימות זהות המשתמש והקטין עבורו נפתחת קופת הגמל להשקעה, נדרש המשתמש להעביר לחברה צילומי תעודות זהות עדכניות וברורות, הכוללות ספח, של שני ההורים ושל הקטין. במקרה של תעודת זהות ביומטרית, יש להעביר צילום של שני צדי התעודה. החברה שומרת לעצמה את הזכות לדרוש מסמכי זיהוי ואימות נוספים, לרבות אישורים ומסמכים הנדרשים על פי הוראות הדין ו/או הנחיות הרשות המוסמכת.

3.2. חתימה על מסמכי ההצטרפות

תהליך פתיחת קופת החיסכון מחייב חתימה על שלושה מסמכים הכרחיים: ערכת הצטרפות לפתיחת קופת גמל להשקעה בבית ההשקעות, מסמך הנמקה ללקוח, ומסמך מינוי בעל רישיון. החתימה על מסמכים אלו מתבצעת באמצעות חתימה דיגיטלית המצוירת על גבי מסך המגע של הטלפון הנייד של המשתמש. המשתמש מצהיר ומאשר בזאת כי ידוע לו שחתימתו הדיגיטלית על מסמכים אלו מחייבת אותו לכל דבר ועניין, והיא שקולה לחתימתו הפיזית על המסמכים.

טרם הגשת המסמכים החתומים, המשתמש נדרש לאשר כי בדק את המסמכים, את תוכנם ואת נכונות החתימה הדיגיטלית המוטבעת בהם. החברה תציג למשתמש את כל המסמכים החתומים ותבקש את אישורו המפורש כי הכל בוצע באופן תקין, וכי החתימה הדיגיטלית המופיעה במסמכים תואמת את חתימתו. אישור זה מהווה תנאי הכרחי להמשך תהליך ההצטרפות.

3.3. הקמת הרשאה לחיוב חשבון

כחלק בלתי נפרד מתהליך ההצטרפות לשירות, נדרש המשתמש לחתום על טופס הרשאה לחיוב חשבון הבנק שלו. הרשאה זו מהווה תנאי הכרחי לביצוע פעולות הפקדה לקופת הגמל באמצעות האפליקציה. המשתמש מצהיר ומאשר בזאת כי ידוע לו שהקמת ההרשאה כפופה לאישור הבנק בו מתנהל חשבונו, וכי החברה אינה אחראית לסירוב הבנק לאשר את ההרשאה מכל סיבה שהיא.

מובהר בזאת כי הבנק רשאי לסרב לאשר את ההרשאה לחיוב חשבון במקרים הבאים, בין היתר: אי התאמה בין החתימה הדיגיטלית לדוגמת החתימה המצויה בבנק, אי התאמה בין פרטי בעל החשבון לפרטים שנמסרו בתהליך ההרשמה, אי דיוק בפרטי החשבון, או כל סיבה אחרת הנובעת מהסכמים בין הלקוח לבין הבנק. במקרה של סירוב הבנק לאשר את ההרשאה, יידרש המשתמש לפנות לסניף הבנק באופן עצמאי להסדרת העניין.

4. ביצוע פעולות פיננסיות באמצעות האפליקציה

החברה מספקת למשתמשיה פלטפורמה דיגיטלית לביצוע פעולות פיננסיות בקופת הגמל להשקעה, הכל בכפוף להוראות הדין ולמגבלות המפורטות להלן. מובהר בזאת כי החברה משמשת כצינור להעברת הוראות המשתמש לבית ההשקעות ולביצוע פעולות פיננסיות בהתאם להוראות אלו, אך אינה אחראית לניהול הכספים עצמם או לתוצאות ההשקעה.

4.1. הפקדות לקופת גמל להשקעה

המשתמש רשאי לבצע הפקדות לקופת הגמל באחת משתי דרכים:

הפקדה חודשית קבועה – המשתמש רשאי להגדיר סכום קבוע אשר יחויב מחשבונו מדי חודש באמצעות ההרשאה לחיוב חשבון. החיוב החודשי יבוצע ביום ה-15 לכל חודש קלנדרי (או ביום העסקים הבא אחריו, במקרה שמדובר בסוף שבוע או חג). הפקדות חודשיות מוגבלות לסכום מקסימלי של 6,580 ש"ח לחודש, וזאת כחלק מהמגבלה השנתית הכוללת הקבועה בחוק.

הפקדה חד פעמית – המשתמש רשאי לבצע הפקדות חד פעמיות בסכומים משתנים, בכפוף למגבלת סכום של 25,000 ש"ח להפקדה בודדת. בקשה להפקדה חד פעמית שנקלטה בין היום ה-14 לחודש ועד ל-13 לחודש העוקב, תחויב ביום ה-15 לחודש העוקב (או ביום העסקים הבא אחריו, במקרה שמדובר בסוף שבוע או חג).

המשתמש מצהיר ומאשר בזאת כי ידוע לו שעל פי הוראות החוק, קיימת מגבלת הפקדה שנתית מצטברת לקופת גמל להשקעה, העומדת נכון לשנת 2024 על סך של 79,005.69 ש"ח לשנה קלנדרית. האחריות לניטור ומעקב אחר סך ההפקדות השנתי ועמידה במגבלה זו חלה על המשתמש בלבד. החברה אינה מתחייבת לספק התראות או לבצע מעקב אחר חריגה ממגבלה זו, והמשתמש מוותר בזאת על כל טענה כלפי החברה בעניין זה.

4.2. העברת כספים ולוחות זמנים

כספים שנמשכו מחשבון הבנק של המשתמש יועברו לחשבון בית ההשקעות תוך חמישה ימי עסקים ממועד החיוב. בית ההשקעות יעדכן את היתרה בחשבון הקופה של המשתמש ב-15 לחודש העוקב למועד העברת הכספים. מובהר בזאת כי החברה אינה שולטת בלוחות הזמנים של בית ההשקעות ואינה אחראית לעיכובים בעדכון היתרות מצדו.

החברה תשקף באפליקציה את בקשת ההפקדה של המשתמש כבר ביום הגשת הבקשה, אולם היתרה הכוללת של הקופה לא תשקף את סכום ההפקדה עד לקבלת עדכון מבית ההשקעות. המשתמש מצהיר ומאשר כי ידוע לו שייתכנו פערי זמנים בין מועד החיוב בפועל לבין מועד שיקוף ההפקדה ביתרת הקופה, וכי אין בכך כדי להעיד על תקלה או על אי-ביצוע ההפקדה.

4.3. ביטול פעולות פיננסיות

נכון למועד פרסום תקנון זה, לא קיימת באפליקציה אפשרות לביטול אוטומטי של פעולת הפקדה או משיכה לאחר אישורה על ידי המשתמש. במקרה שמשתמש מעוניין לבטל פעולה שאושרה, עליו ליצור קשר מיידי עם שירות הלקוחות של החברה. החברה תעשה מאמץ סביר לטפל בבקשת הביטול, אולם אינה מתחייבת להיענות לבקשה, במיוחד אם כבר הועברה הוראת חיוב למערכת הבנקאית.

מובהר בזאת כי מרגע שהועברה הוראת חיוב למערכת הבנקאית, לא ניתן לבטל את הפעולה באופן מיידי. במקרה כזה, השבת הכספים לחשבון הבנק של המשתמש תתאפשר רק לאחר השלמת תהליך מול בית ההשקעות, הכולל העברת מסמכים חתומים המפרטים את סיבת הביטול. החברה אינה אחראית ללוחות הזמנים של תהליך זה או לעיכובים שעלולים להיגרם מצד בית ההשקעות או המערכת הבנקאית.

5. משיכת כספים מקופת הגמל

החברה מבקשת להדגיש בפני המשתמש כי קופת גמל להשקעה הינה מכשיר חיסכון המיועד בעיקרו להשקעה ארוכת טווח. עם זאת, בהתאם להוראות הדין, הכספים המופקדים בקופת הגמל להשקעה הינם נזילים וניתנים למשיכה בכל עת, בכפוף לתנאים ולמגבלות המפורטים להלן.

5.1. שיקולים טרם ביצוע משיכת כספים

טרם ביצוע משיכת כספים מהקופה, על המשתמש לקחת בחשבון את השיקולים הבאים:

היתרה הצבורה בחיסכון נהנית מתשואות המחושבות על מלוא הסכום, לרבות על הרווחים שנצברו ("ריבית דריבית"). משיכת כספים מהקופה עלולה לפגוע בפוטנציאל הצמיחה של החיסכון לאורך זמן. משיכת כספים מקופת הגמל להשקעה לפני גיל הפרישה כרוכה בתשלום מס רווחי הון על הרווחים שנצברו, בהתאם להוראות פקודת מס הכנסה. לעומת זאת, משיכת הכספים בגיל פרישה כקצבה חודשית עשויה להקנות פטור ממס על הרווחים.

מובהר בזאת כי החברה אינה מספקת ייעוץ מס או ייעוץ השקעות, וכי על המשתמש להתייעץ עם יועץ מס ו/או יועץ השקעות מוסמך טרם קבלת החלטה על משיכת כספים מהקופה.

5.2. תהליך הגשת בקשה למשיכת כספים

הגשת בקשה למשיכת כספים תתבצע אך ורק באמצעות האפליקציה, בהתאם להוראות והנחיות המופיעות בה. המשתמש נדרש לציין את סכום המשיכה המבוקש (חלקי או מלא) ולצרף אישור ניהול חשבון בנק עדכני. המשתמש מצהיר ומאשר בזאת כי ידוע לו שמשיכת הכספים תתבצע אך ורק לחשבון בנק המתנהל על שמו, וכי לא ניתן לבצע משיכה לחשבון בנק של צד שלישי.

בית ההשקעות מחויב להעביר את הכספים לחשבון הבנק של המשתמש בתוך ארבעה ימי עסקים מיום קבלת הבקשה התקינה למשיכה. אם מועד התשלום חל באחד משלושת ימי העסקים הראשונים של החודש, רשאי בית ההשקעות לדחות את מועד התשלום ליום העסקים הרביעי של אותו חודש. החברה אינה אחראית לעיכובים בהעברת הכספים מצד בית ההשקעות או המערכת הבנקאית.

6. הגבלת אחריות ושיפוי

מבלי לגרוע מכל הוראה אחרת בתקנון זה ו/או על פי כל דין, מוצהר ומוסכם בזאת במפורש כדלקמן:

6.1. כללי
האפליקציה, הממשק, המערכות הטכנולוגיות, השירותים, התכנים, המידע הפיננסי, הנתונים, התחשיבים, ההמלצות וכל תוצר אחר המסופק על ידי החברה ו/או מי מטעמה (להלן ביחד: "השירותים"), ניתנים למשתמש במצבם כפי שהם ("AS-IS" ו-"AS AVAILABLE"), על כל הסיכונים, הפגמים, המגבלות והתקלות הטמונים בהם. החברה אינה מציגה כל מצג, הצהרה, התחייבות או ערובה, מפורשת או משתמעת, בדבר תכונותיהם, איכותם, אמינותם, דיוקם, שלמותם, עדכניותם, התאמתם לצרכי המשתמש, או כל היבט אחר הקשור בהם.

6.2. פטור מאחריות בגין השירותים הפיננסיים

מבלי לגרוע מכלליות האמור לעיל, החברה ו/או מי מטעמה לא יישאו בכל אחריות, ישירה או עקיפה, בין היתר, בגין:

  • 6.2.1. כל החלטה פיננסית, השקעתית או כלכלית שיקבל המשתמש על בסיס השירותים, לרבות אך לא רק: א. החלטה על פתיחת קופת גמל להשקעה; ב. בחירת מסלולי השקעה; ג. קביעת סכומי הפקדה; ד. עיתוי ביצוע פעולות פיננסיות; ה. החלטות הנוגעות למשיכת כספים; ו. בחירת אפיקי השקעה חלופיים.
  • 6.2.2. תוצאות ההשקעה בקופת הגמל, לרבות: א. תשואות שליליות; ב. הפסדי הון; ג. אובדן רווחים; ד. שינויים בערך הנכסים; ה. תנודות בשווי התיק; ו. השפעות אינפלציוניות.
  • 6.2.3. פעולות, מחדלים, החלטות או מצגים של בית ההשקעות ו/או כל צד שלישי אחר, לרבות: א. שינויים בדמי ניהול; ב. שינויים במדיניות ההשקעה; ג. עיכובים בביצוע הוראות; ד. טעויות בחישובי יתרות; ה. אי דיוקים בדיווחים; ו. שינויים במערך השירותים.
  • 6.3. פטור מאחריות בגין תפעול האפליקציה והשירותים הטכנולוגיים
  • החברה ו/או מי מטעמה לא יישאו בכל אחריות בגין:
  • 6.3.1. תקלות טכניות ותפעוליות, לרבות: א. הפרעות בזמינות האפליקציה; ב. שיבושים בהעברת נתונים; ג. עיכובים בעדכון מידע; ד. שגיאות בממשק המשתמש; ה. תקלות בחיבור לשרתים; ו. בעיות בתקשורת נתונים.
  • 6.3.2. פגיעה באבטחת מידע, לרבות: א. חדירה של גורמים בלתי מורשים; ב. דליפת מידע; ג. גניבת זהות; ד. התקפות סייבר; ה. נוזקות ווירוסים; ו. פגיעה בפרטיות.
  • 6.3.3. טעויות ואי-דיוקים במידע, לרבות: א. שגיאות בנתונים פיננסיים; ב. טעויות חישוב; ג. אי-דיוקים בתיעוד היסטורי; ד. חוסר עדכניות במידע; ה. שגיאות הקלדה ועריכה; ו. אי-התאמות בין מקורות מידע שונים.

6.4. הגבלת חבות כספית

מבלי לגרוע מכלליות האמור לעיל, בכל מקרה בו תקום חבות כלשהי לחברה כלפי המשתמש:

  • 6.4.1. החבות הכספית המצטברת והכוללת של החברה, נושאי המשרה בה, עובדיה, בעלי מניותיה וכל מי מטעמה, בגין כל הנזקים, ההפסדים, ההוצאות והחבויות, מכל מין וסוג שהוא, בין אם על בסיס חוזי, נזיקי או אחר, לא תעלה בשום מקרה על הנמוך מבין: א. סך התמורה ששולמה בפועל לחברה על ידי המשתמש ב-12 החודשים שקדמו לאירוע מושא החבות; או ב. סך של 10,000 ₪ (עשרת אלפים שקלים חדשים).
  • 6.4.2. הגבלת החבות האמורה לא תחול אך ורק במקרה של: א. נזק שנגרם כתוצאה ממעשה זדון של החברה; ב. הונאה מכוונת מצד החברה; ג. נזק גוף שנגרם ברשלנות החברה; ד. כל מקרה אחר שבו על פי דין לא ניתן להגביל את החבות.

6.5. שיפוי

המשתמש מתחייב בזאת לשפות ולפצות את החברה, נושאי המשרה בה, עובדיה, בעלי מניותיה וכל מי מטעמה, מיד עם דרישתה הראשונה, בגין כל נזק, הפסד, אובדן, תשלום, הוצאה או חבות, לרבות הוצאות משפטיות ושכר טרחת עורכי דין סבירים, אשר ייגרמו למי מהם בקשר עם:

  • 6.5.1. הפרה של הוראה מהוראות תקנון זה;
  • 6.5.2. הפרה של הוראות כל דין;
  • 6.5.3. שימוש בלתי מורשה או בלתי הולם באפליקציה או בשירותים;
  • 6.5.4. מעשה או מחדל של המשתמש הקשור לשימוש באפליקציה או בשירותים;
  • 6.5.5. מצג או מידע שגוי שנמסר על ידי המשתמש;
  • 6.5.6. תביעה או דרישה מצד שלישי הנובעת מהאמור לעיל.

6.6. כוח עליון והגנות נוספות

  • 6.6.1. מבלי לגרוע מכלליות האמור לעיל, החברה ו/או מי מטעמה לא יישאו בכל אחריות לעיכוב או אי-ביצוע של איזו מהתחייבויותיהם על פי תקנון זה, במלואן או בחלקן, אם העיכוב או אי-הביצוע נבעו מנסיבות שאינן בשליטתם הסבירה, לרבות אך לא רק: א. מלחמה, פעולות איבה, פיגועים או אירועי טרור; ב. מגפה, אסון טבע או מצב חירום לאומי; ג. צווים, תקנות או הוראות ממשלתיות או רגולטוריות; ד. שביתות, עיצומים או סכסוכי עבודה; ה. תקלות במערכת הבנקאית או במערכת סליקת התשלומים; ו. כשלים במערכות תקשורת או תשתיות טכנולוגיות; ז. הפסקות חשמל או תקלות תשתית; ח. פעולות או מחדלים של צדדים שלישיים, לרבות בית ההשקעות, בנקים או ספקי שירותים; ט. כל גורם אחר שאינו בשליטתה הסבירה של החברה.
  • 6.6.2. החברה לא תישא בכל אחריות לנזקים הנובעים מ: א. שינויי חקיקה או רגולציה; ב. שינויים בשוק ההון או בתנאי השוק; ג. שינויים במדיניות בית ההשקעות; ד. החלטות של רשויות מוסמכות; ה. שינויים בשערי ריבית או מטבע; ו. אירועים מאקרו-כלכליים.
  • 6.7. אחריות בגין מידע ותכנים
  • 6.7.1. החברה אינה אחראית לתוכן, דיוק, אמינות, שלמות או עדכניות של: א. מידע המתקבל מצדדים שלישיים; ב. נתוני שוק ונתונים פיננסיים; ג. פרסומים או דיווחים חיצוניים; ד. מידע הנמסר על ידי בית ההשקעות; ה. קישורים לאתרים חיצוניים; ו. תכנים שנוצרו על ידי משתמשים.
  • 6.7.2. החברה אינה אחראית לפירושים, ניתוחים, מסקנות או החלטות המתקבלות על בסיס: א. מידע המוצג באפליקציה; ב. דוחות ונתונים פיננסיים; ג. נתוני ביצועים היסטוריים; ד. תחזיות או הערכות עתידיות; ה. המלצות או ניתוחים מקצועיים; ו. מידע שיווקי או פרסומי.
  • 6.8. הסתמכות על מידע ושירותים
  • 6.8.1. המשתמש מצהיר ומאשר בזאת כי: א. ידוע לו שהחברה אינה מעניקה ייעוץ השקעות, ייעוץ פנסיוני, ייעוץ מס או כל ייעוץ מקצועי אחר; ב. כל החלטה פיננסית או השקעתית מתקבלת על פי שיקול דעתו הבלעדי ועל אחריותו בלבד; ג. מומלץ להיוועץ עם אנשי מקצוע מתאימים טרם קבלת החלטות פיננסיות משמעותיות; ד. השירותים אינם מהווים תחליף לייעוץ מקצועי מוסמך; ה. תשואות או ביצועים היסטוריים אינם מבטיחים תשואות או ביצועים עתידיים; ו. קיימים סיכונים מובנים בכל פעילות השקעה בשוק ההון.

6.9. מיצוי תרופות

  • 6.9.1. הסעדים המפורטים בתקנון זה הינם הסעדים הבלעדיים העומדים לרשות המשתמש בגין כל הפרה, נזק או תביעה הקשורים לשימוש באפליקציה או בשירותים.
  • 6.9.2. המשתמש מוותר בזאת על כל סעד, תרופה או זכות אחרים העומדים לרשותו על פי דין או על פי הסכם, למעט אלו המפורטים במפורש בתקנון זה.
  • 6.10. אחריות בגין הליכי זיהוי ואימות
  • 6.10.1. החברה לא תישא באחריות לנזקים הנובעים מ: א. זיהוי שגוי או בלתי מספק של משתמשים; ב. שימוש במסמכי זיהוי מזויפים או לא תקינים; ג. התחזות לאחר או גניבת זהות; ד. אי-דיוקים בפרטי חשבון בנק או פרטי זיהוי אחרים; ה. פעולות שבוצעו על ידי מי שאינו מורשה לכך; ו. שימוש לרעה בהרשאות או בייפויי כוח.

6.11. אחריות בגין הליכי חיוב והרשאות בנקאיות

  • 6.11.1. החברה לא תישא באחריות בגין: א. סירוב בנק לכבד הרשאה לחיוב חשבון; ב. עיכובים בביצוע העברות כספים; ג. כשלים במערכת הסליקה הבנקאית; ד. חיובים שגויים או כפולים; ה. אי-התאמות בין חתימות; ו. חריגה ממסגרת אשראי או יתרת חובה בחשבון המשתמש.

6.12. פטור מאחריות בגין פעולות צדדים שלישיים

  • 6.12.1. מבלי לגרוע מהאמור לעיל, החברה לא תישא באחריות לפעולות, מחדלים או מצגים של: א. בית ההשקעות מור גמל ופנסיה בע"מ; ב. בנקים וחברות סליקה; ג. ספקי תקשורת ואינטרנט; ד. ספקי שירותי מחשוב וטכנולוגיה; ה. רשויות רגולטוריות ופיקוחיות; ו. כל צד שלישי אחר המעורב במתן השירותים.

6.13. תיעוד ורישומים

  • 6.13.1. המשתמש מסכים ומאשר כי: א. רישומי החברה ותיעוד הפעולות במערכותיה יהוו ראיה לכאורה לאמיתות תוכנם; ב. החברה רשאית להסתמך על רישומים אלה לכל דבר ועניין; ג. במקרה של סתירה בין רישומי החברה לרישומי המשתמש, יגברו רישומי החברה; ד. החברה אינה מתחייבת לשמור תיעוד מעבר לתקופה הנדרשת על פי דין; ה. תקלות טכניות עלולות לפגוע בשלמות התיעוד; ו. המשתמש אחראי לשמור העתקים של מסמכים ואסמכתאות רלוונטיים.

6.14. כללי

  • 6.14.1. הוראות סעיף 6 על כל תתי סעיפיו: א. יחולו בנוסף לכל הגבלת אחריות אחרת בתקנון זה; ב. יישארו בתוקף גם לאחר סיום ההתקשרות בין הצדדים; ג. יפורשו באופן המעניק לחברה את ההגנה המרבית המותרת על פי דין; ד. מהוות תנאי מהותי להסכמת החברה לספק את השירותים; ה. משקפות את חלוקת הסיכונים המוסכמת בין הצדדים; ו. נקבעו בהתחשב במכלול תנאי ההתקשרות, לרבות התמורה המשולמת עבור השירותים.
  • 6.14.2. אין בהגבלות האחריות המפורטות בתקנון זה כדי לגרוע מכל הגנה או זכות העומדות לחברה על פי דין.

7. קניין רוחני והגבלות שימוש

7.1. זכויות יוצרים ושימוש מורשה

כל זכויות הקניין הרוחני באפליקציה, לרבות אך לא רק, התוכנה, קוד המקור, הממשק הגרפי, העיצוב, הלוגו, סימני המסחר, מאגרי המידע וכל תוכן אחר המופיע בה (להלן: "התכנים המוגנים"), הינם רכושה הבלעדי של החברה או של צדדים שלישיים אשר העניקו לחברה רישיון שימוש בהם. כל שימוש בתכנים המוגנים, לרבות העתקה, שינוי, הפצה, שידור, הצגה, ביצוע, שכפול, פרסום או יצירת יצירות נגזרות, ללא קבלת הסכמה מפורשת מראש ובכתב מהחברה, אסור בהחלט.

במסגרת השימוש באפליקציה ובשירותים, מוענק למשתמש רישיון מוגבל, שאינו בלעדי וניתן לביטול, לעשות שימוש אישי בלבד באפליקציה ובתכנים המוגנים, אך ורק לצורך קבלת השירותים ובהתאם להוראות תקנון זה. מובהר בזאת כי אין במתן רישיון זה כדי להעניק למשתמש כל זכות קניינית בתכנים המוגנים.

7.2. התחייבויות המשתמש

המשתמש מתחייב בזאת שלא לבצע ו/או לנסות לבצע את הפעולות הבאות:

א. הנדסה לאחור, פירוק, התערבות בקוד המקור או ניסיון לשחזר את קוד המקור של האפליקציה או כל חלק ממנה. ב. עקיפת מנגנוני האבטחה או הצפנה המוטמעים באפליקציה. ג. יצירת יצירות נגזרות על בסיס האפליקציה או התכנים המוגנים. ד. שימוש באפליקציה לצורך פיתוח מוצר או שירות מתחרה. ה. הפצת וירוסים, סוסים טרויאניים או כל קוד זדוני אחר העלול לפגוע בפעילות האפליקציה. ו. ביצוע כל פעולה העלולה לפגוע בזמינות האפליקציה או לשבש את פעילותה התקינה.

8. שמירת מידע ואבטחת מידע

8.1. מחויבות לאבטחת מידע

החברה מייחסת חשיבות עליונה לאבטחת המידע של משתמשיה ומיישמת אמצעי אבטחה מתקדמים להגנה על המידע האישי והפיננסי המועבר באמצעות האפליקציה. עם זאת, העברת מידע באמצעים אלקטרוניים ודיגיטליים כרוכה מטבעה בסיכונים אבטחתיים, ולפיכך לא ניתן להבטיח חסינות מוחלטת מפני חדירה למערכות או גישה בלתי מורשית למידע.

המשתמש מצהיר ומאשר בזאת כי:

א. הוא מודע לסיכונים הטבועים בהעברת מידע באמצעים אלקטרוניים ומקבל על עצמו סיכונים אלה. ב. באחריותו לנקוט בכל אמצעי הזהירות הסבירים לשמירה על פרטי ההזדהות שלו לאפליקציה. ג. באחריותו לוודא כי המכשיר ממנו הוא מתחבר לאפליקציה מוגן באמצעי אבטחה נאותים. ד. עליו להודיע לחברה באופן מיידי על כל חשד לשימוש בלתי מורשה בחשבונו.

8.2. תקופת שמירת המידע

החברה תשמור את המידע האישי והפיננסי של המשתמש כל עוד קיים צורך עסקי לגיטימי בשמירתו, או לתקופה ארוכה יותר אם הדבר נדרש על פי הוראות הדין. מובהר בזאת כי גם לאחר סגירת חשבון המשתמש, החברה עשויה להמשיך ולשמור חלק מהמידע בהתאם לדרישות הדין או לצורך הגנה על זכויותיה המשפטיות.

8.3. העברת מידע לצדדים שלישיים

החברה עשויה להעביר מידע אודות המשתמש לצדדים שלישיים במקרים הבאים:

א. לבית ההשקעות לצורך ניהול קופת הגמל וביצוע פעולות פיננסיות. ב. לבנקים ומוסדות פיננסיים לצורך ביצוע פעולות תשלום והעברות כספים. ג. לרשויות מוסמכות על פי דרישה חוקית או צו שיפוטי. ד. לספקי שירות הפועלים מטעם החברה, בכפוף להתחייבותם לשמירה על סודיות המידע.

9. שינויים בשירות ותנאי התקנון

9.1. שינויים בשירותים ובתפעולם

החברה שומרת לעצמה את הזכות לערוך שינויים בשירותים המוצעים באפליקציה, להוסיף עליהם או לגרוע מהם, וכן לשנות את אופן תפעולם, זמינותם, מאפייניהם, היקפם ומגבלותיהם, והכל על פי שיקול דעתה הבלעדי ובכפוף להוראות הדין והרגולציה החלים עליה. החברה אינה מתחייבת להודיע למשתמש מראש על כל שינוי כאמור, אך תעשה מאמץ סביר ליידע את המשתמשים על שינויים מהותיים בשירותים, ככל שיהיו.

9.2. שינויים בתעריפים ובעלויות

נכון למועד פרסום תקנון זה, השימוש באפליקציה והשירותים הניתנים באמצעותה אינם כרוכים בתשלום מצד המשתמש (למעט עמלות סליקה במקרה של מתנות באמצעות כרטיס אשראי). החברה שומרת לעצמה את הזכות לשנות מדיניות זו בעתיד ולקבוע תעריפים בגין השימוש בשירותים או בחלקם. במקרה של שינוי כאמור, תינתן למשתמשים הודעה מראש של 30 ימים לפחות טרם כניסת השינוי לתוקף.

9.3. שינויים בתנאי התקנון

החברה רשאית לעדכן ו/או לשנות את תנאי תקנון זה מעת לעת, על פי שיקול דעתה הבלעדי. במקרה של שינוי מהותי בתנאי התקנון, תפרסם החברה הודעה על כך באפליקציה ו/או תשלח הודעה למשתמשים באמצעות דואר אלקטרוני, לפחות 14 ימים לפני כניסת השינויים לתוקף. המשך השימוש באפליקציה ובשירותים לאחר כניסת השינויים לתוקף יהווה הסכמה מצד המשתמש לתנאים המעודכנים.

10. סיום התקשרות

10.1. סיום על ידי המשתמש

המשתמש רשאי להפסיק את השימוש בשירותים בכל עת על ידי מתן הודעה בכתב לחברה. במקרה כזה, החברה תפעל לסגירת חשבון המשתמש בהתאם להוראות הדין ולנהלי בית ההשקעות. מובהר בזאת כי סיום ההתקשרות אינו פוטר את המשתמש מקיום התחייבויותיו שנוצרו טרם מועד הסיום.

10.2. סיום על ידי החברה

החברה רשאית להשעות או לסיים את מתן השירותים למשתמש, באופן זמני או קבוע, במקרים הבאים:

א. הפרה של תנאי תקנון זה או של הוראות הדין. ב. מסירת מידע כוזב או שגוי במסגרת השימוש בשירותים. ג. שימוש באפליקציה באופן החורג מהשימוש הסביר והמקובל. ד. חשד סביר לפעילות בלתי חוקית או להלבנת הון. ה. דרישה מרשות מוסמכת או צו שיפוטי המורה על כך. ו. אי שיתוף פעולה בהליכי זיהוי ואימות כנדרש על פי דין.

10.3. השלכות סיום ההתקשרות

עם סיום ההתקשרות, בין אם ביוזמת המשתמש ובין אם ביוזמת החברה:

א. תבוטל גישת המשתמש לאפליקציה ולשירותים. ב. יבוטלו כל ההרשאות לחיוב חשבון שניתנו במסגרת השירות. ג. החברה תפעל להעברה מסודרת של המידע והכספים של המשתמש בהתאם להוראות הדין. ד. החברה תשמור את המידע הנדרש על פי דין לתקופה הקבועה בחוק.

11. סמכות שיפוט, ברירת דין ואכיפה

11.1. דין חל וברירת דין

על ידי השימוש באפליקציה ובשירותים, המשתמש מסכים באופן מפורש ובלתי חוזר כי על תקנון זה ועל כל שימוש באפליקציה ובשירותים יחולו אך ורק דיני מדינת ישראל, וזאת ללא קשר לכללי ברירת הדין הבינלאומי וללא קשר למיקום המשתמש או מקום ביצוע הפעולות. הדין המהותי הישראלי יחול על כל סכסוך, מחלוקת או תביעה מכל סוג שהוא אשר יתעוררו בין המשתמש לבין החברה בקשר עם האפליקציה, השירותים או תקנון זה.

11.2. סמכות שיפוט ייחודית ובלעדית

מוסכם במפורש כי סמכות השיפוט הייחודית והבלעדית בכל עניין הנוגע לתקנון זה או הנובע ממנו, לרבות כל סכסוך, מחלוקת או תביעה הנוגעים לתוקפו, פרשנותו, ביצועו או הפרתו, תהא נתונה אך ורק לבתי המשפט המוסמכים במחוז תל אביב-יפו, ולהם בלבד. המשתמש מסכים בזאת באופן בלתי חוזר ומוותר מראש על כל טענה בדבר חוסר סמכות מקומית, פורום בלתי נאות או העדר סמכות שיפוט ביחס לבתי המשפט במחוז תל אביב-יפו.

11.3. אכיפה וחלקיות

11.3.1. אי אכיפה או עיכוב באכיפה של איזו מהוראות תקנון זה על ידי החברה לא יחשבו כויתור מצדה על זכות כלשהי או על אכיפת ההוראה האמורה או כל הוראה אחרת בעתיד, ולא יגרעו מזכותה של החברה לדרוש אכיפה מלאה ומדויקת של כל תנאי והוראה בתקנון זה.

11.3.2. היה ויקבע על ידי בית משפט מוסמך כי הוראה כלשהי בתקנון זה הינה בלתי חוקית, בלתי תקפה או בלתי ניתנת לאכיפה, כולה או חלקה, אזי: א. אותה הוראה תיאכף עד למידה המקסימלית המותרת על פי דין; ב. יתר הוראות התקנון תישארנה בתוקפן המלא; ג. ההוראה תוחלף או תותאם באופן שישמר את כוונת הצדדים המקורית במידה המרבית האפשרית.

11.4. הסכם ממצה

תקנון זה, על כל חלקיו ונספחיו, מהווה את ההסכם המלא והממצה בין החברה לבין המשתמש בכל הנוגע לשימוש באפליקציה ובשירותים, והוא מחליף ומבטל כל הצעה, מצג, סיכום, הבנה, התכתבות, משא ומתן או הסכמה קודמים, בין בכתב ובין בעל פה, בין הצדדים בעניינים המוסדרים בו.

12. הוראות כלליות

12.1. מיצוי ההסכמות

תקנון זה, על כל נספחיו וחלקיו, מהווה את מלוא ההסכמה בין הצדדים בנוגע לשימוש באפליקציה ובשירותים, והוא מחליף כל הסכמה, הבנה, מצג או התחייבות קודמים, בין בכתב ובין בעל פה, בין הצדדים בעניינים המוסדרים בו. כל שינוי או תוספת לתקנון זה יהיו תקפים רק אם נעשו בכתב ואושרו על ידי החברה.

12.2. היעדר ויתור

אי אכיפה או עיכוב באכיפה של זכות כלשהי מצד החברה על פי תקנון זה לא יחשבו כוויתור על זכות כאמור או על זכויות אחרות כלשהן. ויתור של החברה על הפרה של הוראה כלשהי בתקנון זה לא יתפרש כוויתור על הפרה אחרת של אותה הוראה או של הוראה אחרת. כל ויתור, ארכה, הנחה או שינוי של איזה מתנאי התקנון יהיו תקפים רק אם נעשו בכתב ונחתמו על ידי החברה.

12.3. הפרדה

אם ייקבע כי הוראה מהוראות תקנון זה אינה תקפה, אינה חוקית או שאינה ניתנת לאכיפה, אזי אותה הוראה תופרד מיתר הוראות התקנון ולא תשפיע על תקפותן, חוקיותן ואכיפותן של יתר ההוראות. במקרה כזה, ההוראה הבלתי תקפה תוחלף בהוראה תקפה, חוקית וניתנת לאכיפה אשר תשקף, ככל האפשר, את כוונתם המקורית של הצדדים.

13. יצירת קשר

13.1. פרטי התקשרות

לכל שאלה, בירור או פניה בנוגע לשירותים או לתקנון זה, ניתן לפנות לשירות הלקוחות של החברה באמצעים הבאים: [כאן יש להוסיף את פרטי ההתקשרות המדויקים של החברה]

13.2. זמני מענה

החברה תעשה מאמץ סביר להשיב לפניות המשתמשים בתוך זמן סביר, אך אינה מתחייבת לזמני תגובה מוגדרים. במקרים דחופים הנוגעים לאבטחת מידע או לפעילות חשודה בחשבון, החברה תפעל לטפל בפניה בהקדם האפשרי.